As prioridades científicas da Agrupación son as seguintes:
01
Preservación e mellora do medio ambiente e adaptación ao cambio climático e global
Esta prioridade desenvolverá coñecemento que contribúa a una maior sustentabilidade do medio ambiente e do patrimonio construído, e a lograr unha maior resiliencia fronte os riscos do cambio climático fundamentalmente.
Entre as liñas de traballo que se potenciarán a priori atópanse as seguintes:
02
Xestión sustentable de recursos hídricos, enerxéticos e economía circular
É prioritario desenvolver investigación que contribúa a impulsar os usos sustentables dos recursos hídricos e mellorando a súa dispoñibilidade e saneamento, favorecer o acceso á enerxía, especialmente as sustentables que faciliten a transición enerxética, e preservar e mellorar o medio ambiente con actuacións que aporten resiliencia fronte aos riscos do cambio climático fundamentalmente.
Entre as liñas de investigación que se impulsarán dende a agrupación se atopan as seguintes:
03
Deseño estrutural eficiente en edificación
O obxectivo dun deseño estrutural eficiente é perseguido a través dunha dobre vía. Por unha banda, mediante o uso de materiais ecoeficientes como a madeira. Por outra banda, a través dun deseño de sistemas e propostas estruturais que reducen o consumo de material.
As liñas de investigación que mellorarán esta prioridade son dúas:
04
Deseño estrutural eficiente e sustentable. Enxeñería do vento e aeronáutica
Esta prioridade científica concéntrase na aplicación de técnicas de análise computacional e experimental que conduzan á optimización de pontes de gran vano e de estruturas de enxeñería aeroespacial. Tamén doutras estruturas onde a enxeñería do vento é decisiva como son as torres de aeroxeradores. Esta prioridade se centrará no estudio das cargas estáticas, dinámicas e aerodinámicas non estacionarias, así como a fiabilidade en réxime probabilista para garantir a súa sustentabilidade.
No marco desta prioridade se potenciarán as seguintes liñas fundamentalmente:
05
Integración de sistemas e deseño eficiente en enxeñaría costeira, portuaria e do transporte para unha mobilidade sustentable
O consumo de tempo, de enerxía e a pegada ecolóxica xerada converten o transporte nunha das necesidades con maior impacto sobre o medio natural e os seus recursos. O transporte marítimo é o que move mais toneladas no mundo, e require por iso infraestruturas costeiras e portuarias eficientes, seguras, e ben conectadas cás infraestruturas e modos de transporte terrestres, aéreos e fluviais. O reto da mobilidade intelixente, segura e sustentable, e todas as súas implicacións na enxeñaría, é o eixo científico desta prioridade.
Entre as liñas de traballo que se desenvolverán nesta prioridade están as seguintes:
06
Deseño, desenvolvemento e monitorización de materiais, procesos e construcións innovadores, seguros, durables e sustentables
A través desta prioridade afróntase o reto de crear arquitecturas residenciais, industriais e infraestruturas robustas, resilientes, durables e sustentables. Se nutre dos dous Campus Especializados, Innova e Sustentabilidade, encaixa cós retos 1 e 2 de RIS3, e constitúe un dos trazos fundamentais do programa H2020 a través da Cidade do Futuro.
Alcanza todos os procesos vencellados á construción, é dicir, o prantexamento, a concepción, a selección e desenvolvemento de materiais, a simulación, a execución, o uso, a xestión e a reintegración.
Entre as liñas de traballo que se desenvolverán, a priori considéranse as seguintes:
07
Simulación numérica de problemas de enxeñaría relacionados cá xestión innovadora e sustentable dos recursos naturais, e có impulso e mellora da competitividade industrial, da economía do coñecemento e da calidade de vida
El CITEEC se apoia fortemente na experimentación como fonte de coñecemento, pero esta característica fai necesario dispoñer de ferramentas de simulación numérica. Grazas a combinación de ambos recursos poden deseñarse ensaios eficaces que revertan na mellora dos modelos preditivos.
A maioría de grupos participantes nesta proposta dispoñen de tecnoloxía para a simulación, aínda que neste campo destaca a actividade do grupo (GMNI). Entre as liñas que esta prioridade desenvolverá están todas as expostas anteriormente, abordadas mediante simulacións numéricas baseadas en modelos físico-matemáticos, os estudos de optimización en todas as ramas do coñecemento, e incluso algunhas aliñadas có reto 3 de RIS3, é dicir, o desenvolvemento de modelos vencellados ás ciencias da saúde e a calidade de vida (crecemento de tumores, fluxo sanguíneo,…).
Entre as liñas de investigación que se impulsarán dende a agrupación se atopan as seguintes: